Hanna Agnes Augusta

-en musiker med livlig fantasi!

Fotbad och smultronglass!

Kategori: Allmänt

Heej folket! Sitter för tillfället med väldigt mjuka fötter. Har nämligen tagit en underbart fotbad, vilket behövdes efter att snart ha jobbat tre veckor och mina fötter var helt slut. Är du också trött i fötterna? Tänkte dela med mig av några enkla steg till mjuka och uppfriskade fötter!
.
.
.
Agnes Friska Fötter (lökigt is lökigt!)
.
Du behöver;
En balja eller liknande som du kan ha fötterna i
Varmvatten (ganska varmt, men inte skållhett!)
Grovsalt
Diskmedel
Olja, gärna olivolja
Handduk
Fotfil
Din favoritlotion eller fotkräm
Rena, mjuka strumpor
.
.
1. Tappa upp vatten i baljan och blanda i salt så att det halvt täcker bottnen (inte för mycket bara!).
2. Droppa i lite diskmedel och någon matsked olja. Låt det blandas lite och sänk ner fötterna.
3. Sitt bekvämt, ha gärna lite mysig musik på i bakgrunden och njut!
4. När vattnet svalnat ganska mycket tar du upp fötterna och torkar dom med en handduk.
5. Fila fötterna, oljan gör så att gammal hud lossnar och mjukar upp.
6. Därefter sköljer du fötterna för att få bort hudrester och torkar fötterna igen.
7. Klipp tånaglarna om det behövs och smörj in fötterna i lotion/hudkräm.
8. Ta på dig dina mjuka, rena strumpor. Lovely!
9. Städa... -.-'
.
Nu ska jag antagligen gå ner och förbereda en glassmet, har fått massor av smultron av älsklingen och ska försöka mig på en smultronglass. Bara två arbetsdagar kvar, you go girl! <3
Så här ser jag ut nu, älskar mitt hemgjorda batik-linne <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: