Hanna Agnes Augusta

-en musiker med livlig fantasi!

Dr Facilier är min nya idol!

Kategori: Allmänt

Hääj folket!!

Eftersom jag är en sjuåring som fastnat i en sextonårings kropp bestämde jag mig för att äntligen se en hyfsat ny Disneyklassiker från 2009; The Princess and The Frog. Och jag ångrar det inte! För att vara en nyproduktion med två år på nacken var den fantastisk! Jag såg den på engelska, och röstskådespelarna är underbara! Bara att 'prinsessan' för en gångs skull är svart lättade mitt hjärta så sjukt mycket, det behövs Disneyfilmer med starka, svarta tjejer! (okej, jag kanske inte är sju år inombords...)



En som jag direkt fick sympati för var faktiskt skurken; dr Facilier. Han har typ allt! Han är snygg, han har humor, han kan magi... och han har kontakt med den andra sidan och kan göra high 5 med sin egen skugga. Hur awesome är inte det?! Han påminner mig om en viss Marilyn Manson... 
 Tyvärr, som med alla andra Disneyskurkar, slutar det ganska dåligt för honom... men det förtjänar han, efter det han gjorde (pallar inte spoila, se filmen istället!)

Jag kan bara säga så här; se den! Underbar musik, underbara karaktärer, humor, och massor av tårar i slutet! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: