Hanna Agnes Augusta

-en musiker med livlig fantasi!

En fullspäckad helg...

Kategori: Augusta is a happy girl

Heej folket! Sitter i köket och väntar på att glassen ska bli färdig. Fick en glassmaskin i sommarpresent av mina föräldrar, det och ett kamerastativ. Dock har min kameras batterier börjat krångla, man hinner ta ungefär 2 kort innan "batteriet är slut", och det trots att man laddat dem under en hel natt.. inte roligt.
Anyway, den här helgen har varit späckad med händelser. I fredags tog jag och Oscar farväl av Klippans gymnasieskola, jag för att börja på Mega, han för att vråla halsen öm på ett flak med 15 andra killar i de äldre tonåren. Vem det än var som halft en spindelmassaker under torsdagen skulle jag gärna vilja få tag på den personen och säga ett och annat, men det gick väldigt bra ändå. Dock var det inte jätteroligt att en massa personer inte hade paraply och ville trängas under mitt... nåväl, nu är det äntligen sommarlov. Har haft svårt att inse det på grund av allt som hänt på sistone.
Efter att alla glada studenter åkt runt på flaken i ösregn och vrålat "fy fan vad vi är bra" och "alkohol och kvinnohål" (ni vet hur det är) stack jag hem till Oscar där hans studentfest ägde rum. Han blev glatt överraskad över min present, en biljett till Kents spelning på Tallriken i Malmö nån gång i augusti. 
Lyckades få någon fin bild på estetarna, men kameran dog väldigt snabbt igen.
Kvällen hos Oscar blev intressant först när Dennis dök upp... Och lördagen gick åt att städa upp. Man kan säga att det behövdes.
Sen idag har inte så mycket hänt, har spenderat nästan all min tid i köket; frukosten, sen för att inviga min nya glassmaskin och eftersom jag fick äggvitor över blev det några chokladmaränger också. Underbart goda måste jag säga! Som vanliga maränger med äggvitor och socker, men också lite kakao och nysmält blockchoklad. Mmmm!
Nu ska vi smaka på glassen, hoppas den blev bra.. Ha det bäst, och glad sommar!
Grattis underbara och fina Oscar till studenten, lycka till med allt i framtiden och ha en fantastisk tid uppe i Göteborg på Metaltown! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: