Hanna Agnes Augusta

-en musiker med livlig fantasi!

Vem fan är dagens snyggaste?

Kategori: Agnes och musiken

Heej folket! Skrev i söndags ihop en låt under en dryg kvart om Facebook. Eller, den mörka sidan med Facebook. Om den där strävan att bli accepterad och känna sig söt, den som andra tjejer får. Det är ju så; visar man inte hud, får man inga likes. Tråkigt men sant.
Sen är det ju vissa som är 'vackrare' än andra och inte behöver visa lika mycket... men visar man för mycket är det risk att man får skällsord efter sig. Så jag skrev en låt om de här grupperna, Dagens snyggaste och liknande. Hur man måste vara så extremt snygg för att bli utvald och det bara kommer till fler och fler grupper. För att inte tala om statusar "snyggaste som gillar ska jag ha som bakgrundsbild" yada yada... patetiskt, egentigen. Vem bestämmer vem som är snyggast, och hur känner de andra om det?
Jag har haft problem på senaste tiden med komplex och avundsjuka. Jag ser tjejer med över 150 likes på sina bilder, och jag har cirka 4. Jag vet att jag är barnslig som tänker så, men det kan väl samtidigt inte bara vara jag som tänker så? Någon som upplever det likadant?
Så, låten är halvt från egna upplevelser, halvt påhittad. Den handlar om en tjej som är trött på att ingen gillar hennes bilder och att inte passa in. Hon jämför sig med andra, och inser att om folk ska minnas henne måste hon klä av sig och göra till sig. Och det fungerar... men hon glömmer vem hon är och blir hatad av andra tjejer. Typ.
Vad gäller det musikaliska har jag varit mer kreativ än med Kvidingebönder. Alltså; fler än 4 ackord, enbart dur kombinerat på lite olika sätt (till exempel går refrängen G/D/Bb/A) och melodin i verserna är svängig.
Spelade den för första gången för min försökskanin Jakob idag, och han gillade den! Alltid nåt! :D
Blev en bild från igår, kontrasten på dagens bilder är fruktansvärd -.-'

Kommentarer


Kommentera inlägget här: