Hanna Agnes Augusta

-en musiker med livlig fantasi!

Ett avbrott för sorg, men molnen lättar

Kategori: Agnes och musiken

Hej alla fantastiska!
Har inte bloggat på jag vet inte hur länge, har haft så mycket att tänka på och har inte heller orkat. Den senaste tiden har väldigt mörk för mig...
Det är sen några veckor tillbaka bestämt att Estetiska Programmet med inriktning musik i Klippan, alltså min linje, ska läggas ner. Detta är sjukt sorgligt, jag saknar ord för hur sorgligt det är! Klippan kommer förlora ett fantastiskt kulturarv, och mina älskade lärare Anna (Kör/sång), Louise (GeMU/piano), Olof (Gitarr/ensemble) och min fantastiska baslärare Josef blir uppsagda. Fruktansvärt!
Och om inte det räcker så får jag inte gå ut min utbildning och måste antingen läsa en annan linje eller byta skola... segt? JA! Först funderade jag på att byta till Estetik och Media på samma skola, men eftersom jag känt mig orättvist behandlad på skolan har jag fått upp ett nytt alternativ; Christian 4:s gymnasium. I Kristianstad. Så ska snacka med föräldrarna när de kommit hem och se vad de säger. Min GeMu-lärare Louise rekommenderade den varmt för att det var bra lärare, och det ligger nära stationen i Kristianstad. Och eftersom jag har släktingar i Tollarp och i Vinnö borde jag kunna bo där på vardagarna... Något jag också borde kolla upp snart.
Anyway, nu har jag varit så nere under lång tid så nu ska vi fira att det är fint väder (fast lite kallt, har balkongdörren öppen för tillfället), att solen skiner, att det snart är lov och att (herregud!) lilla Agnes snart fyller 17! Det är ju faktiskt bara 23 dagar kvar nu, alltså lite mer än 3 veckor! Hoppas jag får min älskade klänning då... ;o
Och... bara 4 dagar kvar till min och Oscars andra (!!!) årsdag. D'aaaaaw! :'D
Så här ser fröken Karalossen ut idag! Älskar min (eller brors från början) nalle Filip.. <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: