Hanna Agnes Augusta

-en musiker med livlig fantasi!

Pannlugg och historieplugg

Kategori: Allmänt

Hej sötnosar! Idag är en riktigt seg lördag (som de flesta av mina lördagar är, så går det när man är minderårig och nykterist), nästan segare än vanligt. Sitter för tillfället i mina rosa pyjamasbyxor och en stor munktröja och försöker plugga inför måndagens historieprov, men det går ju som det går med en dator på rummet... stör mig faktiskt på min historiebok en aning; den lyfter fram de konservativa (högern) som något dåligt. Typ; De konservativa ville inte att fattiga skulle få rösta, de lurade svenska folket att Ryssland tänkte invadera, kungen stöttade de konservativa så mycket att de liberalas ledare avgick och en ny konservativ (hör och häpna!) regering fick styra, fastän svenska folket inte gillade dom. Sen fick de på nöten under första världskriget då de inte kunde försörja Sverige (buu!) och sen fick vänstern makten i landet och det blomstrade. Tjoho!
...på't ungefär. Men ni förstår min poäng.
Har länge funderat på vad jag ska göra med mitt hår, men nu vet jag.. tror jag. Jag ska odla (åtmistone till axlarna) och klippa pannlugg. Tänkte göra det idag, men är osäker på hur det skulle se ut ihop med mitt turkosa underhår... hmm...
Jag menar, jag gillar verkligen den lugg jag får när jag har peruken på mig, så det lär bli nåt sånt :'3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: